• |
  • 广州市

    广州市 深圳市 珠海市 汕头市 佛山市 韶关市 茂名市 湛江市 肇庆市 江门市 河源市 惠州市 梅州市 汕尾市 中山市 阳江市 清远市 东莞市 潮州市 揭阳市 云浮市
  • |
  • 语言

  • 当前位置 首页  /  人才引进  /  海外工作站  /  亚洲
    东京工作站

    依托机构名称:全日本华人博士科技人才交流机构

    网站:https//guangdong20120624.wixsite.com/jocs(中、日文)

    全日本华人博士科技人才交流机构(JOCS:JapanOrganizationofChineseScientists)为促进中日两国的科学技术交流,根据七大在日华人社团共同签署的『佛山人才宣言』,联合组建的跨行业、跨社团、涵盖各个层次的科学技术、人才交流平台。JOCS秉承『联合•协作•诚信•务实』宗旨,在(1)各在日华人社团组织,(2)日本政府·社团·企业,(3)中国各级政府和对外交流机关,(4)中国各大学·企业的四者之间建立“科技人才交流平台”,“项目交流·风投评估平台”,“科技信息·培训平台”三大平台。

    JOCS除了本身拥有的海外华人高层次人才网路以外,通过众多海外华人团体可以直接联系到在日70多万华侨和华人。同时,还通过与其他国家的海外华人主流社团建立与世界各国的高层次华人阶层的密切联系。

    JOCS的卓有成效的工作博得了中国驻日大使馆,国务院侨办,中国侨联,中国各级政府的赞扬和信任。如在诸多的人才招聘活动中,JOCS曾经主办了广东省政府在日本东京举办的广东省人才技术招聘会活动(2012),该活动规模空前,达400人之多。机构主要领导参与国家的战略计划研讨,专家、项目的评审等工作。很多机构成员在国内兼任大学和企业的主要领导职位。现在JOCS承接广东省海外高层次人才工作站等多地区、多市区的海外工作站。

    Japan Organization of Chinese Scientists (JoCS) was first founded in 2011 as a not-for-profit organization by leaders of TOP-7 oversea Chinese organizations in Japan to form the largest overseas community in Japan for communication of science and technologies within the oversea Chinese and between oversea Chinese and people both in domestic China and Japan. Under the effective step toward synergism, JoCS has built the biggest oversea Chinese scientist and engineers organization with over 5000 professional members received worldwide attending. JoCS provides services including, (1) Representative Oversea Office of China and its local Governments in Tokyo, (2) Organizing recruitment event in Japan for Chinese governments or companies, and (3) co-organizing campaign of policies or communicating events with Chinese governments or companies both in Japan and China.

    22F Shinjuku-Sumitomo Bldg.,2-6-1 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku,

    Tokyo, 163-0222, JAPANTel: 080-9779-4321

    Email:jocs-staff@hotmail.com, guangdong20120624@gmail.com

     


    智能咨询
    办件进度